オヤジ英会話

TOEIC915点。オンライン英会話のレッスンや日々気になった英語表現を自分の学習を兼ねてまとめていきます。

備忘録 ニック先生の「この英語聞き取れるかな」#26~#30

 

この英語聞き取れるかな?#26

youtu.be

 

Is that what you would do?

イズザッワッユーウドゥー

 

あなたらそうしますか?(仮定法のwould)

 

 

この英語聞き取れるかな?#27

 

youtu.be

 

Look , I know things have been wired between us.

ルッカイノウスィングズヴィーンウィビトウィナス

 

But I never thougut you’d lie to me.

バライネヴァソウユドゥライタミ

 

ポイント:Tの脱落 Yの前のTは良く落ちる

 

参考 時制の一致

I think he will come.

I thought he would come.

 

could have = could've  クドゥヴ

should have = should've   シュドゥヴ

 

 

この映画聞き取れるかな#28

youtu.be

 

Listen to me. I'm going to find him.

リッスナミ     アイムガナファインディム

 

You gotta trust me on this.

ユガラトラストミー

 

※ I have a pen. =I've got a pen.

※ I have to =I've got to = I gotta

 

 

この映画聞き取れるかな#29

youtu.be

 

You gatta give me your word.

ユーガラギミーユアワード

 

私に約束しないといけない。

 

Nobody's ever going to find out about this.

ノーバディゼバガナファインダウトアバウトディス

 

 

この英語聞き取れるかな?#30

youtu.be

 

Do you have any idea where he might have gone?

ユーブベニアイディアウェリイマイダブゴン 

 

彼が行ったかもしれない場所の検討はつくか?

 

might have ⇒ might've  ⇒ mighta

must have ⇒ must've  ⇒ musta

should have  ⇒ shoud've  ⇒ shoulda

could have    ⇒ could've ⇒     coulda

would have   ⇒ wuould've  ⇒ woulda

 

I don't know where he is but I think I know how to ask him.

アイドンノウウェリイズバライアイシンカアイノウアウドゥアスキム